• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Information about the Respository
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
View Item 
  •   RIULL Home
  • Docencia
  • Trabajos de Fin de Máster
  • TFM Formación del Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
  • View Item
  •   RIULL Home
  • Docencia
  • Trabajos de Fin de Máster
  • TFM Formación del Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
  • View Item

El análisis lingüístico-narratológico microrrelativo (3ºESO). Destinatario: Federico García Lorca

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFM Formación del Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
Complete registry
Show full item record
Author
Sánchez Correa, María Selene
Date
2018
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/11004
Abstract
Our TFM, with a theoretical and practical perspective, has been based on a SA (learning situation) -Destinatario: Federico García Lorca- that we had to design and applicate during our external practices (PE). The aim that we have to comply consists to determinate which are the pros and cons about the results and conclusions obtained beginning with our SA to propose a new method of initial evaluation whose structure persecutes improving the student´s level while we are carrying it out. A didactical interrelation between the minifitional reality through the use of microrrelatos and the first contact with our students inside the educative system, as a kind of innovative and multidisciplinary hypothesis with we could be able to work about others writers and artists, in addition to the possibility to extrapolate it to use it in others subjects.
 
Nuestro TFM ha sido enfocado desde una perspectiva teórico-práctica, a partir de la que hemos trabajado por y para la ideación de un proyecto de investigación basado en la SA -Destinatario: Federico García Lorca-, diseñada y efectuada durante el periodo de Prácticas Externas en este curso. Nos centraremos en concretar, según los resultados obtenidos, una hipótesis innovadora, a modo de propuesta didáctica, con la finalidad de aplicarla -extrapolable multidisciplinarmente a otros autores, artistas y materias-, como método de mejora del nivel evaluativo inicial de los estudiantes en su vinculación directa con la realidad minificcional -microrrelatos- dentro del sistema educativo.
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00