El análisis lingüístico-narratológico microrrelativo (3ºESO). Destinatario: Federico García Lorca
Author
Sánchez Correa, María SeleneDate
2018Abstract
Our TFM, with a theoretical and practical perspective, has been based on a SA (learning
situation) -Destinatario: Federico García Lorca- that we had to design and applicate
during our external practices (PE). The aim that we have to comply consists to
determinate which are the pros and cons about the results and conclusions obtained
beginning with our SA to propose a new method of initial evaluation whose structure
persecutes improving the student´s level while we are carrying it out. A didactical
interrelation between the minifitional reality through the use of microrrelatos and the first
contact with our students inside the educative system, as a kind of innovative and
multidisciplinary hypothesis with we could be able to work about others writers and
artists, in addition to the possibility to extrapolate it to use it in others subjects. Nuestro TFM ha sido enfocado desde una perspectiva teórico-práctica, a partir de la que
hemos trabajado por y para la ideación de un proyecto de investigación basado en la SA
-Destinatario: Federico García Lorca-, diseñada y efectuada durante el periodo de
Prácticas Externas en este curso. Nos centraremos en concretar, según los resultados
obtenidos, una hipótesis innovadora, a modo de propuesta didáctica, con la finalidad de
aplicarla -extrapolable multidisciplinarmente a otros autores, artistas y materias-, como
método de mejora del nivel evaluativo inicial de los estudiantes en su vinculación directa
con la realidad minificcional -microrrelatos- dentro del sistema educativo.