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dc.contributor.advisorMartín Martín, Pedro Ángel 
dc.contributor.authorGarcía Gutiérrez, Luis Eduardoes_ES
dc.date.accessioned2018-10-31T15:05:05Z
dc.date.available2018-10-31T15:05:05Z
dc.date.issued2018es_ES
dc.identifier.urihttp://riull.ull.es/xmlui/handle/915/11088
dc.description.abstractThe teaching and practicing of pronunciation in ESO’s English classrooms have been subject to rejection and lack of appropriate consideration for many years. Labeled as “the poor relation of the English language teaching world” (Brown, 1991), “the orphan” (Gilbert, 2010) or “the Cinderella of English Language Teaching” (Underhill, 2013), pronunciation has been mostly locked away and out of sight in neglect, mainly reduced to boring drilling methods, in many cases due to teachers’ almost non-existent training and knowledge of English phonology, leading to uncertainty about exactly what should be taught and how. In recent years, however, the growing academic interest for intelligibility and effective communication skills has brought back pronunciation and its importance to the language teaching scenario. The lack of positive attitude and pronunciation awareness of English teachers, their lack of training, resources and support in English phonology, as well as frequent, contextualized pronunciation practice for their students were some of the surprising results after an eight-week observation period at an ESO school in north Tenerife. The feedback obtained from the students during that period of time undoubtedly indicated a real need for a change in teachers, students, and textbooks’ vision of pronunciation teaching, practice, and integration into English lesson plans. The main purpose of this study is to provide English teachers with some useful strategies that they could use to effectively integrate pronunciation into their English classes and thus improve their students’ oral communication skills.EN
dc.description.abstractLa enseñanza y práctica de la pronunciación en las aulas de clase de inglés de la ESO han estado sujetas al rechazo y a la falta de una justa consideración por muchos años. Catalogada como “la subordinada del mundo de la enseñanza del idioma inglés” (Brown, 1991), “la huérfana” (Gilbert (2010) o “la Cenicienta de la enseñanza del idioma inglés” (Underhill, 2013), la pronunciación ha estado apartada y abandonada principalmente por críticas a sus aburridos métodos de práctica y, en muchos casos, a la falta de formación y a un conocimiento casi inexistente de la fonología inglesa por parte de los profesores, lo cual deriva en una incertidumbre en lo que se debería enseñar y cómo enseñarlo. En los últimos años, sin embargo, el creciente interés académico por la inteligibilidad y las destrezas comunicativas efectivas ha traído de vuelta a la pronunciación y su importancia al escenario de la enseñanza de idiomas. La falta de actitud y conciencia en la pronunciación por parte de los profesores de inglés, su carencia de entrenamiento, recursos y apoyo en la fonología inglesa, así como también la falta de práctica frecuente y contextualizada de la pronunciación por parte de sus estudiantes fueron algunos de los sorprendentes resultados después un período de ocho semanas de observación en un instituto de ESO en el norte de Tenerife. La retroinformación obtenida de los estudiantes durante ese período de tiempo indicó, sin lugar a dudas, la necesidad real de un cambio en la visión que profesores, alumnos y libros de texto tienen de la enseñanza, práctica e integración de la pronunciación en las planificaciones de las clases de inglés. El principal propósito de este estudio es proveer a los profesores de inglés de algunas estrategias útiles que puedan usar de manera efectiva en sus clases de inglés y, de esa manera, mejorar las destrezas comunicativas de sus alumnos.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoes
dc.rightsLicencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 Internacional)es_ES
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es_ESes_ES
dc.subjectLengua inglesa-Enseñanza
dc.subjectLengua inglesa-Pronunciación
dc.subjectEducación secundaria
dc.titleBoosting pronuntiation teaching and practice in the ESO classroomes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


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