El desarrollo moral y la educación
Author
León León, Teobaldo deDate
2018Abstract
The moral development and the education are two parallel ways that have to find
each other. The ethical thinking of Kant is the background which the goal is posible. To
show this development hope to visualise the main role develops for the ethical
community, that is where the subjects begin to configure themselves for the society. The
active implication in the social life is the biggest proof and meaning of the ethical
development and the reason why this process must go on until the final. Some authors
(Piaget with his theory of Theory of psycho-evolutivutionary development; Kohlberg his
theory of moral development and Habermas with his descourse ethics) will be the
elements that are allowing to us to progress in our trip, but our students are the essential
part for a moral and social development.
Keywords: Theory of psycho-evolutivutionary development, theory of moral
development, discourse ethics. El desarrollo moral y la educación son dos caminos paralelos que tienen que
encontrarse. El planteamiento filosófico kantiano es el telón de fondo por el cual este
objetivo es posible. Mostrar este desarrollo pretende visualizar el papel esencial
desarrollado por la comunidad ética, que es donde los sujetos empiezan a configurarse
socialmente. La implicación activa en la vida social es la mayor prueba y sentido del
desarrollo moral y porqué debe continuar hasta el final. Varios autores (Piaget con su
teoría del desarrollo psico-evolutivo; Kohlberg, con teoría del desarrollo moral y
Habermas con su ética del discurso) serán los elementos que nos permitan avanzar en
nuestro viaje, pero nuestros alumnos son la parte esencial para un desarrollo moral social.
Palabras clave: Teoría del desarrollo psico-evolutiva, teoría del desarrollo moral, ética
del discurso.