Kid Creole and His Beau-Coconauts: Lloyd Addison's Astro-Black Infinities
Autor
Lynn Nielsen, AldonFecha
2011Resumen
This essay takes the example of Lloyd Addison’s Beau-Cocoa as a case study in African American small press activism. Lloyd Addison, one of whose poems gave the name to the Umbra group of poets, began Beau-Cocoa with collaborator Justus Taylor in the late 1960s, and the journal continued through format and personnel changes through 1973. While the journal continued to include writings by others, by far the bulk of the work, encompassing poems, plays, and political and critical writings were contributed by Addison himself, who frequently created concrete and visual works for the publication. Across the several numbers of Beau-Cocoa, Addison published 600 pages, including over 130 of his poems. Sometimes signing himself “the Beau-Coconaut,” Addison used this journal to create a community of readers at the farthest reaches of his black, theoretical poetics Este ensayo se centra en la revista de Lloyd Addison, Beau-Cocoa, como un caso práctico del
activismo de las pequeñas editoriales afroamericanas. Lloyd Addison, uno de cuyos poemas
dio nombre al grupo de poetas Umbra, comenzó Beau-Cocoa con el colaborador Justus
Taylor a finales de los años sesenta del siglo XX y la revista continuó tras diversos cambios de
formato y plantilla hasta 1973. Al tiempo que la revista incluía colaboraciones externas, el
gran grueso de lo publicado, abarcando poemas, teatro y obras críticas y políticas, era del
propio Addison, quien a menudo escribía poesía concreta y visual para dicha publicación.
Él fue el autor de unas 600 páginas, incluyendo más de 130 poemas, en los diversos números de Beau-Cocoa. A veces y bajo la firma de “the Beau-Coconaut”, Addison utilizó la
revista para formar una comunidad de lectores más allá de su poética negra y teórica.