Language Teacher Education: Challenges in Promoting a Learner-centered Perspective
Author
Rubin, JoanDate
2010Abstract
Helping in-service and/or pre-service teachers move towards a more learner-centered approach in their classrooms or self-access centers holds many challenges for the teacher educator. This paper discusses two major challenges: the teacher as learner and the role of
macro-structures. The paper presents specific solutions the author has used to address the
challenge of the teacher as learner and notes the critical kinds of challenges which macrostructures present for the implementation of a learner-centered classroom. For the teacher
as learner, solutions include raising awareness through keeping a journal, helping teachers
connect theory with their own practice, modelling by the teacher educator, providing sufficient time on task, and promoting teacher self-evaluation. Existen muchos desafíos para el formador que quiere ayudar a los profesores a tener una
docencia más centrada en los alumnos en el aula o en un centro de autoaprendizaje. Aquí se
describe dos de estos desafíos: el profesor como aprendiz y el rol de las macroestructuras.
Este ensayo presenta las soluciones que la autora ha encontrado para el primero de estos
desafíos y señala el tipo de dificultades que tienen las macroestructuras para la implementación
de una clase que se centra en el alumno. Entre las posibles soluciones para el profesor como
aprendiz se incluye el llevar un diario con el fin de conectar teoría y práctica, creación de
modelos por parte del formador, tener suficiente tiempo para practicar y fomentar la
autoevaluación del profesor