Mostrar el registro sencillo del ítem
Where There's a WilThere's a Way... to Teacher and Learner Autonomy: Landmarks of a Teaching Career
dc.contributor.author | Barbosa, Isabel | |
dc.date.accessioned | 2019-03-25T13:49:12Z | |
dc.date.available | 2019-03-25T13:49:12Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.issn | 0211-5913 | |
dc.identifier.issn | e-2530-8335 | |
dc.identifier.uri | http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/13365 | |
dc.description.abstract | Although ten years ago most writing on learner autonomy still did not explicitly relate it to teacher development prerequisites, my experience in the past seventeen years tells me that the development of learner and teacher autonomy are intimately interconnected. The aim of this article is to highlight the importance of teacher development within a framework in which reflective practice is articulated with an intentional focus on learner autonomy. It is structured in three sections, each one of them corresponding to what I call “landmarks” in my career as a foreign language teacher, from the first hesitant steps as an in-service teacher trainee to a more confident professional engagement in the promotion of innovation in school practices. | es_ES |
dc.description.abstract | Aunque lo que se publicaba hace diez años acerca de autonomía del alumno no mencionaba la necesidad de fomentar la autonomía del profesor, mi experiencia en los diecisiete años que llevo como profesora me dice que el desarrollo de ambas se relacionan estrechamente. El objetivo de este artículo es destacar la importancia del desarrollo de la autonomía del profesor dentro de un marco en el cual la práctica de la reflexión se articula con un foco intencionado en la autonomía del alumno. Se estructura en tres partes, cada uno corresponde a lo que llamo “hitos” en mi carrera como profesora de lenguas extranjeras, desde los primeros pasos dubitativos como profesora en formación a un compromiso serio en la promoción de prácticas de innovación en la escuela. | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | es_ES |
dc.publisher | Universidad de La Laguna. Servicio de Publicaciones | es_ES |
dc.relation.ispartofseries | Revista Canaria de Estudios Ingleses Año 2010, n. 61 pp.43-56; | |
dc.rights | Licencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 internacional) | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es_ES | |
dc.subject | desarrollo del profesor | es_ES |
dc.subject | autonomía del alumno | es_ES |
dc.subject | innovación pedagógica | es_ES |
dc.subject | colaboración profesional | es_ES |
dc.title | Where There's a WilThere's a Way... to Teacher and Learner Autonomy: Landmarks of a Teaching Career | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article |