Intercultural Communicative Competence as a Tool for Autonomous Learning
Author
Coperías Aguilar, María JoséDate
2010Abstract
In recent years the concept of intercultural communicative competence (ICC) has started
to spread in the field of foreign language teaching and learning. ICC is based on the development by the learner of several “savoirs” concerned with attitudes and values, knowledge,
skills of interpreting and relating, skills of discovery and interaction and critical cultural
awareness. In ICC, students become the centre of the teaching and learning process and the
role of teachers should be focused on encouraging autonomous and independent learning
skills in their students. En los últimos años el concepto de competencia comunicativa intercultural (CCI) ha comenzado a extenderse en el campo de la enseñanza y aprendizaje de la enseñanza de idiomas. La CCI se basa en el desarrollo por parte del estudiante de varios “savoirs” relacionados con las actitudes y los valores, el conocimiento, las habilidades de interpretar y relacionar,
las habilidades de descubrir e interactuar y la conciencia cultural crítica. En CCI, los estudiantes se convierten en el centro del proceso de enseñanza y aprendizaje y la función de los
profesores debería centrarse en fomentar las habilidades del aprendizaje autónomo e independiente en sus estudiantes.