Mostrar el registro sencillo del ítem
Avatars of the speaking "I": Denise Riley's meditations on poetry and identity
dc.contributor.author | Sánchez-Pardo González, Esther | |
dc.date.accessioned | 2019-03-26T14:16:01Z | |
dc.date.available | 2019-03-26T14:16:01Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.issn | 0211-5913 | |
dc.identifier.issn | e-2530-8335 | |
dc.identifier.uri | http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/13389 | |
dc.description.abstract | This paper takes as its point of departure the importance and even urgency of addressing issues of identity and the lyric “I” within contemporary poetry in the UK, which have been matters of concern for a new generation of poets. In Denise Riley’s work, the dialectic between the “I” and the “other,” between poet and community remains largely unresolved. Her poems strive to create a space that shows some cohesion in terms of its apprehension of gender’s centrality to modes of poetic practice, authority and tradition. Throughout this paper, we will try to address the status of the speaking subject, largely a philosophical question that gravitates around the status of the self, and the unfinished conversation between the “I” and its “others,” in a reading of Riley’s important collection Mop Mop Georgette: New and Selected Poems 1986-1993, and her Selected Poems (2000) among other works. | es_ES |
dc.description.abstract | Este artículo parte de la necesidad, e incluso la urgencia, de abordar las cuestiones de la identidad y del “yo” lírico dentro de la poesía contemporánea del Reino Unido, cuestiones éstas que han merecido la atención de una nueva generación de poetas. En la obra de Denise Riley, la dialéctica entre el “yo” y el “otro”, entre el poeta y la comunidad, está en gran medida por resolver. Sus poemas intentan crear un espacio cohesionado en relación a la aprehensión de la importancia del género en la práctica poética y su imbricación con la autoridad y la tradicion. A lo largo del artículo intentaremos abordar la situación del sujeto hablante, una cuestión principalmente filosófica que gravita alrededor de la situación del yo, y de la conversación inacabada entre el “yo” y sus “otros”, en una lectura de la importante colección de Riley Mop Mop Georgette: New and Selected Poems 1986-1993, y sus Selected Poems (2000), entre otras obras. | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | es_ES |
dc.publisher | Universidad de La Laguna. Servicio de Publicaciones | es_ES |
dc.relation.ispartofseries | Revista Canaria de Estudios Ingleses Año 2010, n. 60 pp.47-60; | |
dc.rights | Licencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 internacional) | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es_ES | |
dc.subject | poesía de Cambridge | es_ES |
dc.subject | Denise Riley | es_ES |
dc.subject | “yo” lírico | es_ES |
dc.subject | identidad | es_ES |
dc.title | Avatars of the speaking "I": Denise Riley's meditations on poetry and identity | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article |