El desarrollo profesional docente
Date
2019Abstract
The main object of this project is none other than an evident and contrasted
reflection on the acquisition of competences for the professional development of
teachers. The importance of this work lies in the need to analyze the educational process
from the training perspective, to found the foundations on which education is supported,
as a reflection of society, and the teacher, as a professional committed to a quality
educational practice. The skills described in this document contribute to professional
development during the initial formation of the Primary Education Degree, and
constitute the foundations that will give meaning and form to future teaching-learning
processes. El objeto de este proyecto no es otro que una reflexión evidenciada y contrastada
sobre la adquisición de competencias para el desarrollo profesional docente. La
importancia de este trabajo radica en la necesidad de analizar el proceso educativo
desde la perspectiva formativa, para fundar las bases en las que se apoyan la educación,
como reflejo de la sociedad, y el docente, como profesional comprometido con una
práctica educativa de calidad. Las competencias descritas en este documento
contribuyen al desarrollo profesional durante la formación inicial del Grado de
Educación Primaria, y constituyen los cimientos que dotarán de sentido y forma a los
procesos de enseñanza-aprendizaje futuros.