Show simple item record

dc.contributor.authorO'Connor, Patrick J.
dc.contributor.authorCargill, Margaret
dc.date.accessioned2019-11-11T12:52:13Z
dc.date.available2019-11-11T12:52:13Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn2530-8335
dc.identifier.urihttp://riull.ull.es/xmlui/handle/915/17288
dc.description.abstractApplied linguists are increasingly asked to help novice authors aiming to publish in the English-language international literature, especially those with English as an additional language. Much assistance is also provided by specialists in the content area of the research, often as individuals working on a single manuscript. We argue that effectiveness could be enhanced if an explicit framework were available for utilising the various expertise sets synergistically. Based on a review of support types, and evaluative data from collaborative workshops run in China, Spain and Australia, we propose a model to support the design of programs to develop novice researcher/authors’ skills in writing for publication in English, and a research agenda to support the development of an integrated approach to education and training for this increasingly important aspect of research communication.en
dc.description.abstractCada vez con mayor frecuencia se espera que la lingüística aplicada asista a los autores noveles, especialmente a aquellos para los que el inglés es una lengua adicional, en su intento de dar a su trabajo repercusión internacional por medio de la publicación en inglés. Además de los lingüistas, los propios expertos del área de investigación específica también proporcionan una valiosa ayuda en este terreno, trabajando muchas veces en la elaboración conjunta de un manuscrito. En este artículo defendemos que la efectividad podría aumentarse si existiera un esquema explícito que aunara de forma sinérgica las diversas clases de conocimiento. Basándonos en la revisión de los tipos de apoyo y en los datos obtenidos de la evaluación de talleres realizados en China, España y Australia, proponemos un modelo para apoyar el diseño de programas cuyo fin sea desarrollar las habilidades de los investigadores/autores noveles en lo referente a la escritura para su publicación en inglés, así como una programación de la investigación necesaria para apoyar el desarrollo de un acercamiento integrado a la educación y entrenamiento en este aspecto cada vez más importante de la comunicación de la investigación.es
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherUniversidad de La Laguna. Servicio de Publicacioneses_ES
dc.relation.ispartofseriesRevista Canaria de Estudios Ingleses Año 2006 n. 53, pp.79-94;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleGetting Research Published in English: Towards A Curriculum Design Model For Developing Skills and Enhancing Outcomesen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subject.keywordcomunicación de la investigaciónes_ES
dc.subject.keywordpublicaciónes_ES
dc.subject.keywordanálisis de géneroes_ES
dc.subject.keywordinterdisciplinarioes_ES
dc.subject.keywordInglés para Fines Académicos (IFA)es_ES
dc.subject.keywordintersección de conocimientoses_ES
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional