Mostrar el registro sencillo del ítem
Recovering Parody in Teaching Poetry Online
dc.contributor.author | Lancashire, Ian | |
dc.date.accessioned | 2019-11-12T12:23:51Z | |
dc.date.available | 2019-11-12T12:23:51Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.issn | 2530-8335 | |
dc.identifier.uri | http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/17331 | |
dc.description.abstract | A survey of English verse parodies since the Renaissance, undertaken in teaching an online poetry course, allows us to see the form less as irreverent burlesque than as a reworking, openly or indirectly, of another poem and its subject. Although parodies act as touchstones for poems which a reading community judges excellent, they can critique or mock a text. Modernist poets, subversively extending the form of parody itself, also use it entirely to rebuild the subject of the original so as to serve a contemporary audience. Jon Stallworthy’s “My Last Mistress” and Alicia Ostriker’s “Holocaust” exemplify this type. They write what I term the reconstructive parody. | en |
dc.description.abstract | Un estudio sobre las parodias inglesas escritas en verso desde el Renacimiento, tal como hemos acometido en la enseñanza de un curso de poesía en línea, hace que no las aprecie- mos tanto como una forma irreverente burlesca sino más bien como una reelaboración —abierta o indirectamente— de otro poema y del tema que trata. Aunque las parodias aparecen como piedras de toque de poemas, que una determinada comunidad de lectores considera excelentes, las parodias pueden ejercer una crítica o burlarse de un texto. Al am- pliar la forma de la parodia e introducir un tono subversivo, los poetas modernistas también la utilizaron para reconstruir el tema del original y para que sirviera a los lectores de su época. “My Last Mistress” de Jon Stallworthy y “Holocaust” de Alicia Ostriker ejemplifican este tipo de parodias. Estos dos poetas escriben lo que yo denomino parodia reconstructiva. | es |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | es_ES |
dc.publisher | Universidad de La Laguna. Servicio de Publicaciones | es_ES |
dc.relation.ispartofseries | Revista Canaria de Estudios Ingleses Año 2006 n. 52, pp.35-58; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Recovering Parody in Teaching Poetry Online | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es_ES |
dc.subject.keyword | parodia | es_ES |
dc.subject.keyword | poesía inglesa | es_ES |
dc.subject.keyword | enseñanza en línea | es_ES |
dc.subject.keyword | antologías | es_ES |
dc.subject.keyword | imitación | es_ES |
dc.subject.keyword | agrupamiento literario | es_ES |
dc.type.hasVersion | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_ES |