Show simple item record

dc.contributor.authorLeal Hernández, Elena Margarita 
dc.date.accessioned2019-11-13T10:28:10Z
dc.date.available2019-11-13T10:28:10Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issne-2530-8386
dc.identifier.urihttp://riull.ull.es/xmlui/handle/915/17374
dc.description.abstractLa presente investigación pretende conocer las actitudes hacia la integración escolar de alumnos y alumnas con necesidades educativas especiales (n.e.e.) por parte de los padres y madres de los centros educativos públicos de la isla de Tenerife a los cuales acude dicho alumnado. Se ha desarrollado en dos períodos distintos de la evolución del proceso de respuesta educativa a la diversidad del alumnado; uno inicial, producido entre los años 1997-1998, y otro más reciente, del año 2002 al 2003. El estudio se realizó en los mismos centros educativos en las dos etapas, participando un total de mil sesenta y siete padres y madres que han valorado este proceso y expresado su opinión hacia el mismo.es_ES
dc.description.abstractThe present investigation seeks to know the attitudes toward the school integration of students with special educational needs (n.e.e.) on the part of the parents and mothers of the centers educational publics of the island of Tenerife to which this pupil goes. It has been developed in two periods different from the evolution from the process of educational answer to the diversity of the pupil, one initial, taken place among the years 1997-1998 and other more recent, of the year 2002 at the 2003. The study was carried out in the same educational centers in the two stages, a total of a thousand sixty seven parents and mothers that have valued this process participating and expressed its opinion toward the same one.en_EN
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherUniversidad de La Laguna. Servicio de Publicacioneses_ES
dc.relation.ispartofseriesQurriculum año 2006, n. 19 pp. 211-220;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleActitudes de los padres hacia la atención a la diversidad. Un estudio en la isla de Tenerifees_ES
dc.title.alternativeParents and school integration: the case of Tenerife (Canary Islands)en_EN
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subject.keywordintegraciónes_ES
dc.subject.keywordatención a la diversidades_ES
dc.subject.keywordnecesidades educativas especialeses_ES
dc.subject.keywordpadres y madreses_ES
dc.subject.keywordactitudeses_ES
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional