Mostrar el registro sencillo del ítem
The Development of Intercultural Competence in English Philology Students: A Desirable Aim? An Attainable Goal?
dc.contributor.author | Méndez García, María del Carmen | |
dc.date.accessioned | 2020-03-16T08:37:24Z | |
dc.date.available | 2020-03-16T08:37:24Z | |
dc.date.issued | 2005 | |
dc.identifier.issn | 2530-8335 | |
dc.identifier.uri | http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/18853 | |
dc.description.abstract | Intercultural communication and intercultural competence do not constitute an explicit component in the teacher training programmes of either prospective primary or secondary school EFL teachers in many Spanish universities. However, lecturers and professors at university agree on the development of intercultural competence as one of the most rel- evant skills and competence in English Philology students. This paper aims at showing that, in the absence of specific courses on the matter, prospective EFL teachers’ develop- ment of intercultural competence may be uneven and dependent on personal factors. Stu- dents’ current intercultural skills are here analysed at one university in Andalusia on the basis of their performance in class, in particular, in two activities carried out in an ELT methodology course which required a high degree of intercultural competence for their correct implementation. | es_ES |
dc.description.abstract | En España, la comunicación y la competencia intercultural no siempre son un componente específico dentro de los programas dedicados a la preparación de futuros profesores de inglés como lengua extranjera. No obstante, los profesores universitarios consideran que el desarrollo de la competencia intercultural es hoy en día una de las destrezas y competencias más relevantes para los alumnos de Filología Inglesa. En este artículo se aborda el tema de que, a falta de cursos específicos en la materia, el desarrollo de la competencia intercultural en los futuros profesores de inglés puede ser desigual y dependiente de factores personales. Se analizan las habilidades interculturales de los futuros licenciados en Filología Inglesa de una universidad andaluza sobre la base de su actuación en clase, en concreto, a lo largo de dos actividades desarrolladas en un curso de metodología que requieren una buena dosis de competencia intercultural para su puesta en práctica. | es_ES |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | es_ES |
dc.publisher | Universidad de La Laguna. Servicio de Publicaciones | es_ES |
dc.relation.ispartofseries | Revista Canaria de Estudios Ingleses Año 2005, n. 51, pp.205-222; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | The Development of Intercultural Competence in English Philology Students: A Desirable Aim? An Attainable Goal? | en_EN |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es_ES |
dc.subject.keyword | mediador cultural | es_ES |
dc.subject.keyword | versatilidad cultural/culturalmente versátil | es_ES |
dc.subject.keyword | inglés como lengua extranjera | es_ES |
dc.subject.keyword | estudiantes de Filología Inglesa | es_ES |
dc.subject.keyword | competencia intercultural/comunicación intercultural | es_ES |
dc.type.hasVersion | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | es_ES |