• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Information about the Respository
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
View Item 
  •   RIULL Home
  • Docencia
  • Trabajos de Fin de Máster
  • TFM Estudios Pedagógicos Avanzados
  • View Item
  •   RIULL Home
  • Docencia
  • Trabajos de Fin de Máster
  • TFM Estudios Pedagógicos Avanzados
  • View Item

Estereotipos de género en los medios de comunicación deportivos. Una revisión de los medios de comunicación televisivos

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFM Estudios Pedagógicos Avanzados
Complete registry
Show full item record
Author
Crespo Espinosa, María Eugenia
Date
2020
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/19469
Abstract
This study tries to provide information about the vital role that media play in the perpetuation of gender roles and stereotypes, emphasising the effective equality between men and women in Spain, a reality that is present in all social spheres, including of course sport. These roles and stereotypes persist generation after generation and they still have an influence on how society sees female athletes and sport. The aim is to collect and extract information in order to value the treatment of sport information from a gender perspective. For this study, the evolution of gender concepts and stereotypes has been examined, as well as the construction and transmission of gender stereotypes through media. The concepts of gender most commonly associated to sport have also been defined.
 
El presente estudio pretende arrojar información sobre el papel vital que juegan los medios de comunicación en la reproducción de roles y estereotipos de género incidiendo en la igualdad efectiva entre mujeres y hombres en España, realidad que está presente en todos los ámbitos sociales incluyendo, como no, el deportivo, que perduran generación tras generación y que influyen en cómo la sociedad percibe el deporte y a las deportistas femeninas. El objetivo es recopilar y extraer información para valorar el tratamiento de la información deportiva desde la perspectiva de género. Para el estudio se ha hecho un recorrido sobre la evolución de los conceptos de género y estereotipos así como la construcción y transmisión de estereotipos de género a través de los medios de comunicación y se han definido los estereotipos de género más comunes asociados al deporte.
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00