Show simple item record

dc.contributor.advisorCuéllar Moreno, María Jesús 
dc.contributor.authorIzquierdo Castro, Azael
dc.date.accessioned2020-06-26T16:56:57Z
dc.date.available2020-06-26T16:56:57Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://riull.ull.es/xmlui/handle/915/19848
dc.descriptionMáster Univ. en Formación del Profes. en E.S.O., Bachillerato, F.P. y E.Ii.
dc.description.abstractBody Expression in Physical Education is an emotion-generating tool that is undervalued in Education. Specifically, the Artistic Gymnastics discipline is not usually worked on in an educational context, but mainly in the sports aspect. The objectives that we propose are: 1) Design a learning situation to develop emotions in Artistic Gymnastics sessions, 2) Study and classify the degree of development and appearance of emotions in Artistyc Gymnastics practices, differentiating between individual and cooperatives activities, and 3) Analyze the degree of motivation and interest of the students according to this type of task. In order to do so, the Games and Emotion Scale questionnaire validated by Lavega, March and Filella (2013) will be posed after completing each of the activities. 20 semi-structured interviews will be conducted to analyze the emotions that have arisen, the motivation and opinions about the session. In addition, the PMCSQ-2 questionnaire by Newton, Duda and Yin (2000) will be carried out, which will allow us to know the motivational climate of the sessions and relate it to the previous instruments. All these instruments allow us to identify the emerged emotions and their intensity, in addition to motivational characteristics, depending on whether the activities are carried out individually or cooperativelyen
dc.description.abstractLa Expresión Corporal en Educación Física es una herramienta generadora de emociones poco valorada en Educación. Concretamente, la disciplina de Gimnasia Artística no suele trabajarse de manera educativa, sino que fundamentalmente en el aspecto deportivo. Los objetivos que nos planteamos son: 1) Diseñar una situación de aprendizaje para desarrollar las emociones en sesiones de Gimnasia Artística, 2) Estudiar y clasificar el grado de desarrollo y aparición de las emociones dentro de las prácticas de Gimnasia Artística, diferenciando en tareas individuales y cooperativas, 3) Analizar el grado de motivación e interés del alumnado según este tipo de tareas. Para ello, se planteará el cuestionario Games and Emotion Scale validado por Lavega, March y Filella (2013) tras acabar cada una de las tareas. Se realizarán 20 entrevistas semiestructuradas para analizar las emociones surgidas, la motivación y opiniones sobre la sesión. Además, se llevará a cabo el cuestionario PMCSQ-2 de Newton, Duda y Yin (2000), que nos permitirá conocer el clima motivacional de las sesiones y relacionarlo con los instrumentos anteriores. Todos estos instrumentos nos permiten identificar las emociones surgidas y la intensidad con la que lo hacen, además de las características motivacionales, dependiendo si las tareas se realizan de manera individual o cooperativaes_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoes
dc.rightsLicencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 Internacional)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es_ES
dc.titleEmociones en Gimnasia Artística según dominios de acción en clases de Educación Físicaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis
dc.subject.keywordGimnasia Artísticaes_ES
dc.subject.keywordemocioneses_ES
dc.subject.keywordmotivaciónes_ES
dc.subject.keywordexpresión corporales_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Licencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 Internacional)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Licencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 Internacional)