Show simple item record

dc.contributor.authorUslu, Abdullah
dc.contributor.authorİnanır, Ali
dc.contributor.authorDağdelen, Özlem
dc.date.accessioned2020-10-13T10:50:26Z
dc.date.available2020-10-13T10:50:26Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1695-7121
dc.identifier.urihttp://riull.ull.es/xmlui/handle/915/21661
dc.description.abstractEl propósito de esta investigación es determinar la relación entre las dimensiones de la imagen de destino, la curiosidad de destino y la lealtad, así como analizar el efecto moderador de las variables demográficas en la relación entre la curiosidad de destino y la lealtad. La técnica de encuesta ha sido utilizado en la investigación. Los análisis de EFA, CFA, Path y de Slope se han llevado a cabo a través de 397 encuestas recolectadas de turistas extranjeros que vienen a Antalya, Turquia. Como resultado del estudio, se ha determinado que existen relaciones significativas entre las dimensiones de la imagen del destino, la curiosidad y la lealtad. Además, se ha determinado que el estado civil tiene un efecto de moderador en la relación entre la curiosidad del destino y la lealtad.es_ES
dc.description.abstractThe purpose of this research is to determine the relationship between the dimensions of destination image, destination curiosity and loyalty, as well as to analyze the moderating effect of demographic variables on the relationship between destination curiosity and loyalty. The survey technique has been used in the research. EFA, CFA, Path and Slope analyzes have been conducted through 397 surveys collected from foreign tourists coming to Antalya, Turkey. As a result of the study, It has been determined that there are significant relationships between the dimensions of the destination image, curiosity and loyalty. In addition, it has been determined that marital status has a moderating effect on the relationship between destination curiosity and loyalty.en_EN
dc.description.abstractapplication/pdf
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherInstituto de Investigación Social y Turismo. Universidad de La Laguna (España). Instituto Superior da Maia (Portugal)es_ES
dc.relation.ispartofseriesPasos año 2020, v.18, n.4, pp. 615-630;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleThe Relationship between Destination Image, Curiosity and Destination Loyalty and the Moderator Role of Demographic Variables: A Research in Antalya Destinationen_EN
dc.title.alternativeRelación de lealtad, curiosidad e imagen de destino y el papel de moderador de las variables demográficas: una investigación en el destino de Antalyaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.identifier.doi10.25145/j.pasos.2020.18.044
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subject.keywordImagen de Destinoes_ES
dc.subject.keywordCuriosidad de Destinoes_ES
dc.subject.keywordLealtad de Destinoes_ES
dc.subject.keywordVariables Demograficases_ES
dc.subject.keywordAntalyaes_ES
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional