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dc.contributor.advisorSanz Álvarez, Emilio José 
dc.contributor.advisorGonzález Campos, José Santiago
dc.contributor.authorOrellana Movilla, Adriana
dc.contributor.otherMáster Universitario en Bioética y Bioderecho
dc.date.accessioned2021-05-31T13:05:08Z
dc.date.available2021-05-31T13:05:08Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://riull.ull.es/xmlui/handle/915/23558
dc.description.abstractAim: To know the views of healthcare professionals about their bioethics need in their daily practice in intensive care units. Method: A literature review was carried out to define the current state of theories and teaching methods in bioethics, in order to proceed with data collection through a questionnaire to qualitatively analyze the opinion of healthcare professionals about this discipline. Their results are analyzed and discussed based on their knowledge, their interest, their perception and their willingness to learn. Final thoughts: The new learning and teaching perspectives are based on reflective and practical thinking. Healthcare professionals consider bioethics is important and they are willing to continue with their training. The participatory and multidisciplinary workshop is the best valued method for teaching. The general thinking from the different intensive care units is very similar so the comparison in between them is not significant. We propose continuous and participative training, insisting on communication skills and searching for the aim of learning how to deliberate.en
dc.description.abstractObjetivo: Conocer el punto de vista de los profesionales de la salud sobre la necesidad de la bioética en su práctica diaria en las unidades de cuidados intensivos. Método: Se lleva a cabo una búsqueda bibliográfica para definir la situación actual de teorías y métodos de enseñanza de la bioética, para así proceder a una recogida de datos mediante cuestionario para analizar de forma cualitativa la opinión de los profesionales sanitarios sobre esta disciplina. Se analizan y discuten sus resultados en base a conocimientos, interés, percepción y disposición para la formación. Reflexiones finales: Las nuevas perspectivas de enseñanza-aprendizaje se basan en el razonamiento reflexivo y práctico. Los profesionales consideran la bioética importante y están dispuestos a continuar formándose. El taller participativo y multidisciplinar es el método mejor valorado. El pensamiento general ofrecido por las diferentes unidades de cuidados intensivos es muy parecido por lo que su comparación no es significativa. Se propone formación continuada y participativa, insistencia en las habilidades de comunicación y búsqueda del objetivo de aprender a deliberar.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoes
dc.rightsNo autorizo la publicación del documento
dc.titleFormación en bioética desde la perspectiva de los profesionales sanitarios de cuidados intensivoses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


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