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dc.contributor.authorOliete-Aldea, Elena
dc.date.accessioned2021-10-05T12:40:21Z
dc.date.available2021-10-05T12:40:21Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issne-2530-8335
dc.identifier.urihttp://riull.ull.es/xmlui/handle/915/25535
dc.description.abstractCrisis is the word that seems to best characterize the twenty-first century conjuncture. The bleakness and instability of an uncertain and troubled present often encourages the pro- liferation of nostalgic images of past times, which become sweetened scenarios for escapist memories. On the other hand, the local and global current economic, social and political divisions have also brought to light the need to revisit certain aspects of the past from other perspectives. This is the case of Gurinder Chadha’s films, which frequently advocate for the crossing of cultural borders by showing the hybrid nature of communities and their heritage. Following Robert Stam’s cultural and filmic methodology which includes a trans- disciplinary, transmediatic, transtextual, transregional, and transartistic approach (2019), I aim to analyze Chadha’s Viceroy’s House as a film that proposes a revision of India’s Parti- tion while offering a critical transnational and intersectional connection of contemporary global and local scenarios.en_EN
dc.description.abstractCrisis es la palabra que mejor caracteriza la coyuntura del siglo xxi. El panorama inestable de un presente incierto y turbulento a menudo fomenta la proliferación de imágenes nos- tálgicas del pasado, convertidas en escenarios edulcorados de recuerdos escapistas. Por otro lado, las divisiones económicas, sociales y políticas del presente han puesto de manifiesto la necesidad de revisar ciertos aspectos históricos desde otras perspectivas. Este es el caso del cine de Gurinder Chadha que aboga por un cruce de fronteras culturales que muestra la naturaleza híbrida de las comunidades que representa y su origen. Siguiendo la metodología de Robert Stam que, desde un punto de vista fílmico y cultural, incluye un enfoque trans- disciplinario, transmediatico, transtextual, transregional y transartístico (2019), analizaré la película El último Virrey de la India como una propuesta de revisión de la Partición de la India que ofrece una conexión transnacional e interseccional crítica de escenarios globales y locales contemporáneos.es
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherServicio de Publicaciones. Universidad de La Lagunaes_ES
dc.relation.ispartofseriesRevista Canaria de Estudios Ingleses, 83, 2021, pp. 173-187;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleGurinder Chadha’s Viceroy House (2017) and Other Evictions: Transnational Connections of Past and Present Crises in Cinemaen_EN
dc.title.alternativeEl Último Virrey de la India (Chadha 2017) y otros desahucios: Conexiones cinematográficas transnacionales de crisis en el pasado y en el presentes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.doi10.25145/j.recaesin.2021.83.13
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subject.keywordcrisises_ES
dc.subject.keywordrecesiónes_ES
dc.subject.keywordcine de épocaes_ES
dc.subject.keywordtransnacionales_ES
dc.subject.keywordnostalgiaes_ES
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES


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