Show simple item record

dc.contributor.authorLahuerta, Ana Cristina
dc.date.accessioned2022-07-29T12:32:11Z
dc.date.available2022-07-29T12:32:11Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.issne-2530-8335
dc.identifier.urihttp://riull.ull.es/xmlui/handle/915/29454
dc.description.abstractEste estudio presenta los resultados de una investigación llevada a cabo mediante una encuesta con estudiantes universitarios de inglés como lengua extranjera. El objetivo de este estudio era identificar una serie de creencias o factores de esa población asociados con: (a) motivación, (b) interés en cuestiones extranjeras, (c) orientación en el aprendizaje de la lengua, y (d) disposición hacia los materiales orales y escritos auténticos. Para este estudio reclutamos un grupo de 168 estudiantes españoles de inglés como lengua extranjera, todos ellos estudiantes de primer curso de inglés para Químicas en la Facultad de Químicas de la Universidad de Oviedo. El análisis muestra que los estudiantes tienden a mostrar una fuerte motivación para aprender la lengua meta. En ellos coexisten una orientación integradora con un deseo de aprender la lengua meta para obtener algún objetivo práctico. Además, los estudiantes tienden a mostrar una respuesta positiva hacia el input oral y escrito, deseo de enfrentarse a input auténtico y tienden a usar estrategias globales en vez de estrategias de descodificación.es_ES
dc.description.abstractThe present study reports the main findings of a survey-based research conducted on Spanish university foreign language students. The goal was to identify a reliable set of learner beliefs (or factors) for that population associated with: (a) motivation, (b) interest in foreign affairs, (c) language learning orientation and (d) disposition to authentic oral and written materials. For this study we recruited a group of 168 Spanish students of English as a foreign language all students of the first year of English for Chemistry at the Faculty of Chemistry of the Universidad de Oviedo. The qualitative analysis reveals that students tend to have a strong motivation to learn the target language. They show an integrative orientation that coexists with a desire to learn the L2 to achieve some practical goal. Moreover, students tend to show a positive response to oral and written input, willingness to confront authentic input and they tend to use global strategies instead of decoding strategies.en_EN
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherServicio de Publicaciones. Universidad de La Lagunaes_ES
dc.relation.ispartofseriesRevista Canaria de Estudios Ingleses Año 2004, n. 48, pp. 241-263;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleA Qualitative Study of Spanish University Foreign Language Students’ Motivation: Interest in Foreign Affairs, Language Learning Orientation, and Responses to Authentic Inputen_EN
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subject.keywordmotivaciónes_ES
dc.subject.keywordinterés en cuestiones extranjerases_ES
dc.subject.keywordorientación en el aprendizaje de la lenguaes_ES
dc.subject.keyworddisposición hacia los materiales orales y escritos auténticoses_ES
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional