Importance of destination image and customer satisfaction for new emerging destinations. An empirical research case from tourism development perspective
Date
2022Abstract
El estudio actual se propuso centrarse en la importancia de la imagen del destino y la satisfacción
del cliente mediante la realización de un estudio de caso empírico de la provincia de Amasya, Turquía.
Los datos para el presente trabajo de investigación se obtuvieron de una muestra de turistas nacionales en
Amasya. Los encuestados se autoadministraron los cuestionarios. Se obtuvo un total de 100 cuestionarios
utilizables en el lugar de la investigación. Para los análisis estadísticos, el estudio actual ha utilizado SPSS
Versión 23 junto con Partial Least Squares (PLS). Según el análisis, la mayoría de los turistas parecían satisfechos
y tenían una imagen positiva del destino. Sin embargo, este estudio mostró que hay algunos puntos
que deben desarrollarse, como la infraestructura turística, la vida nocturna y el entorno de entretenimiento,
el sistema de transporte público, los servicios para los turistas, etc. Examinar los factores que constituyen
la imagen del destino de manera continua es un tema crítico para los nuevos destinos emergentes, por lo
que, en este sentido, el presente trabajo adquiere importantes implicaciones en general. Al mismo tiempo
contribuye al nuevo conocimiento teórico. The current study purposed to focus on the importance of destination Image and customer
satisfaction by conducting an empirical case study from Amasya Province, Turkey. Data for the present
research work was obtained from a sample of domestic tourists in Amasya. Respondents self‑administered
the questionnaires. A total number of 100 usable questionnaires were obtained in the research location.
For the statistical analyses, the current study has used SPSS Version 23 in conjunction with Partial Least
Squares (PLS). Based on the analysis, the majority of tourists seemed satisfied and had positive destination
image. However this study showed that there are some points that should be developed such as tourism
infrastructure, night life and entertainment environment, public transport transportation system, services
for tourists and etc. Examining the factors constitutes destination image on a continuous basis is a critical
issue for the new emerging destinations, so, in this regard the current work procures important implications
in general. At the same time it contributes to the new theoretical knowledge.