Show simple item record

dc.contributor.authorLopes, Emely Vitória Vasconcelos Albernaz
dc.contributor.authorOdakura, Valguima V. Viana Aguiar
dc.date.accessioned2023-01-09T12:52:23Z
dc.date.available2023-01-09T12:52:23Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issne-2530-8424
dc.identifier.urihttp://riull.ull.es/xmlui/handle/915/31072
dc.description.abstractThis work presents the GoGirls project, which addresses gender equity together with digital literacy. The objective is to contribute to the empowerment of teenagers in high school, in extension actions, through workshops with activities using Web 2.0 tools. The GoGirls website is built within the concept of Learning Objects (LOs), thus constituting a digital tool to support education. The site was submitted to a usability test by potential LO appli- cators and also evaluation of the teaching-learning potential in an instructional context.es_ES
dc.description.abstractEste trabajo presenta el proyecto GoGirls, que aborda la equidad de género junto con la alfabetización digital. El objetivo es contribuir al empoderamiento de niñas y niños en la escuela primaria, en acciones de extensión, a través de talleres con actividades utilizando herramientas Web 2.0. El sitio web de GoGirls está construido dentro del concepto de Objetos de Aprendizaje (OA), por lo que constituye una herramienta digital para apoyar la educación. El sitio fue sometido a una prueba de usabilidad por posibles aplicadores de OA y también a una evaluación del potencial de enseñanza-aprendizaje en un contexto de instrucción.es
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherServicio de Publicaciones. Universidad de La Lagunaes_ES
dc.relation.ispartofseriesClepsydra, Año 2022 n. 23, pp.15-36;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleGoGirls: Evaluation and Testing of the Gender Equality Site Integrated With Google Drivees_ES
dc.title.alternativeGoGirls: evaluación y pruebas del sitio de igualdad de género integrado con Google Drivees_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.identifier.doi10.25145/j.clepsydra.2022.23.02
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subject.keywordgender equityes_ES
dc.subject.keyworddigital literacyes_ES
dc.subject.keywordGoogle Drivees_ES
dc.subject.keywordgirls in computinges_ES
dc.subject.keywordequity in computinges_ES
dc.type.hasVersioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersiones_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Clepsydra Año 2022, Número 23
    Monográfico: Mujeres y tecnología: desafíos y oportunidades para la investigación interdisciplinar con enfoque de género

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional