• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Information about the Respository
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El bilingüismo en las aulas de Canarias

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFG. Maestro de Educación Primaria
Complete registry
Show full item record
Author
López Cabeza, Irina
Date
2023
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/33893
Abstract
Actualmente, la necesidad de aprender un nuevo idioma, sobre todo el inglés, está en auge. Socialmente, está presente en casi todos los aspectos de nuestra vida y en muchos casos, es necesario para optar a ciertas oportunidades laborales con respecto a otros ciudadanos europeos. Incluso, al vivir en un mundo tan globalizado, es fundamental o casi obligatorio, aprenderlo para ser parte de la sociedad que nos rodea. No obstante, es inevitable observar que en España, el nivel sigue sin estar a la altura de otras partes de Europa, por lo que programas como el AICLE (Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras) nos permiten obtener un mayor nivel desde etapas tempranas, como Educación Primaria. Este Proyecto de Fin de Grado, está enfocado en obtener respuestas acerca del funcionamiento del proyecto CLIL (Content and Language Integrated Learning) a través de una puesta en práctica en el área de Conocimiento del Medio (Natural and Social Sciences) en 1º de Educación Primaria, en un centro de Tenerife. Además, realizaré una encuesta a varios maestros/as CLIL en la etapa de Primaria, con el objetivo de obtener una visión más concreta de la implantación de este proyecto en las aulas de Canarias y las posibles ventajas y desventajas.
 
Currently, the need to learn a new language, especially English, is increasing. Socially, it is present in almost all aspects of our lives and in many cases, it is necessary to opt for certain job opportunities with respect to other European citizens. In fact, living in such a globalized world, it is essential or almost mandatory, to learn it in order to be part of the society around us. However, it is inevitable to observe that in Spain, the level is still not up compared to the level of other parts of Europe, so programs such as CLIL (Content and Language Integrated Learning) allow us to obtain a higher level from early stages, such as Primary Education. This Final Degree Project is focused on obtaining answers about the functioning of the CLIL project (Content and Language Integrated Learning) through a practical implementation in the area of Natural and Social Sciences in the 1st year of Primary Education, in a center of Tenerife. In addition, I will conduct a survey to several CLIL teachers in the Primary stage, with the aim of obtaining a more concrete vision of the implementation of this project in the classrooms of the Canary Islands and the possible advantages and disadvantages.
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00