Estudio de casos: las Necesidades Específicas de Apoyo Educativo en la relación familia-escuela
Author
Hernandez Diaz, Elias JoelDate
2023Abstract
El objetivo de esta investigación es profundizar en la relación entre las familias y la escuela
cuando reciben diagnósticos de sus hijos e hijas con NEAE. A pesar de la existencia de leyes
orientadas a este colectivo, la colaboración y coordinación entre las familias y la escuela son
factores sumamente importantes para brindar el máximo apoyo posible al alumnado con
NEAE. En este estudio se examinó el caso de un centro en Tenerife, utilizando dos
entrevistas y un grupo de discusión para contrastar los resultados obtenidos. Los hallazgos
destacan la necesidad de fortalecer la relación entre las familias y la escuela en beneficio del
alumnado en el futuro. The aim of this research is to delve into the relationship between families with students with
SEN and the school once they receive diagnoses of their children. Therefore, a series of laws
have been enacted in order to guide this collective. However, there is a highly important
factor: the families, who must coordinate with the school and ensure that the relationship is
optimal in order to provide all possible support to students with SEN. In this study, the case
of a school in Tenerife was examined. To achieve this, two interviews and a focus group
discussion were conducted to contrast the obtained results, which indicate that the
relationship between families and the school should be strengthened for the well-being of the
students in the future.