• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Information about the Respository
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Transformación del aula infantil. Aplicación de inteligencia artificial en la enseñanza del Inglés

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFG. Maestro de Educación Infantil
Complete registry
Show full item record
Author
Ramos Fernández, Pablo
Date
2024
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/40459
Abstract
Este Trabajo de Fin de Grado se centra en la exploración y análisis de herramientas de inteligencia artificial (IA) disponibles que pueden ser implementadas en el aula de inglés en educación infantil en Canarias. En un contexto educativo donde el aprendizaje del inglés es crucial para el desarrollo personal y profesional, este proyecto tiene como objetivo identificar soluciones tecnológicas que faciliten el aprendizaje interactivo y personalizado. Se investigarán diversas plataformas y aplicaciones de IA, evaluando su eficacia y adecuación para niños de educación infantil. La metodología incluirá una revisión detallada de las herramientas seleccionadas, un análisis de sus características y funcionalidades, y una propuesta de implementación en el entorno educativo. Además, se considerarán los desafíos y oportunidades específicos de un entorno multicultural como Canarias. A través de esta investigación, se pretende proporcionar a los educadores y responsables educativos un conjunto de herramientas prácticas y basadas en evidencia que puedan mejorar significativamente la enseñanza del inglés en los primeros años de escolarización.
 
This Final Degree Project focuses on exploring and analyzing available artificial intelligence (AI) tools that can be implemented in English classrooms in early childhood education in the Canary Islands. In an educational context where learning English is crucial for personal and professional development, this project aims to identify technological solutions that facilitate interactive and personalized learning. Various AI platforms and applications will be investigated, evaluating their effectiveness and suitability for young children in early childhood education. The methodology will include a detailed review of the selected tools, an analysis of their features and functionalities, and an implementation proposal in the educational environment. Additionally, the specific challenges and opportunities of a multicultural environment like the Canary Islands will be considered. Through this research, the goal is to provide educators and educational leaders with a set of practical, evidence-based tools that can significantly enhance English teaching in the early years of schooling.
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00