Show simple item record

dc.contributor.advisorDomínguez Medina, Raquel 
dc.contributor.authorGarcía Cabrera, Andreaes_ES
dc.date.accessioned2018-05-09T07:45:15Z
dc.date.available2018-05-09T07:45:15Z
dc.date.issued2018es_ES
dc.identifier.urihttp://riull.ull.es/xmlui/handle/915/7257
dc.description.abstractThe three objectives of this study are to determine what are the predominant feelings that teachers experience towards their students and the students' perception of these feelings, to determine the interaction patterns for Emotional Education that teachers use in their daily relationship With their students and contrast it with the students' point of view in this respect, and to know to what degree both consider that it is necessary for teachers to practice these guidelines in their interaction with students. iv The sample is made up of 264 students from 1st Secondary Education to 1st High School Education and 24 teachers who are tutor of the courses taught at the institute. For the data collection, two questionnaires were used, the first one explored the feelings that the teacher indicates to feel for his students, and in the case of the students, on the feelings that they believed that their tutor had to the class, the second one consisted of 14 questions on the use of patterns of interaction for Emotional Education, and a last one that gathered the opinion on how necessary they think it is to apply these guidelines. The results of the first study showed that both teachers and students indicate that the most present feelings in the teaching staff are those of Love and Commitment. The second study shows that teachers tend to respond by putting in practice a greater number of guidelines, more frequently, than the students that the teachers do. Of course, both students and teachers indicate that it is quite necessary to use the interaction guidelines for Emotional Education.EN
dc.description.abstractLos tres objetivos de este estudio son determinar cuáles son los sentimientos predominantes que experimenta el profesorado hacia su alumnado y la percepción que el alumnado tiene de dichos sentimientos, determinar cuáles son las pautas de interacción para la Educación Emocional que el profesorado utiliza en su relación cotidiana con su alumnado y contrastarlo con el punto de vista del alumnado al respecto, y conocer en qué grado ambos consideran que es necesario que el profesorado ponga en práctica dichas pautas en su interacción con el alumnado. La muestra está compuesta por 264 estudiantes de 1º de la ESO a 1º de Bachillerato y 24 docentes que cumplen la función de tutor/a de los cursos impartidos en el instituto. Para la recopilación de los datos se utilizó dos cuestionarios, el primero exploraba los sentimientos que el profesorado indica sentir por su alumnado, y en el caso del alumnado, sobre los sentimientos que creían que tenían su tutor/a hacia la clase, el segundo consistió en 14 preguntas sobre el uso de pautas de interacción para la Educación Emocional, y una última que recogía la opinión sobre cuán necesario creen que es aplicar dichas pautas. Los resultados del primer estudio demostraron que tanto profesorado como alumnado indican que los sentimientos más presentes en el profesorado son los de Amor y Compromiso. El segundo estudio muestra que el profesorado tiende a responder que pone en práctica un mayor número de pautas, de manera más frecuente, de lo que manifiesta el alumnado que el profesorado hace. Eso sí, ambos, tanto alumnado como profesorado indican considerar bastan
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoes
dc.rightsLicencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 Internacional)es_ES
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es_ESes_ES
dc.subjectEducación emocional
dc.subjectRelaciones maestros-alumnos
dc.titleExplorando los sentimientos de los docentes hacia su alumnado y sus pautas de interacción para estimular la competencia emocionales_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Licencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 Internacional)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Licencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 Internacional)