Show simple item record

dc.contributor.advisorGómez Rodríguez, Amparo
dc.contributor.authorHernández Mora, Tomáses_ES
dc.date.accessioned2018-05-09T07:49:24Z
dc.date.available2018-05-09T07:49:24Z
dc.date.issued2018es_ES
dc.identifier.urihttp://riull.ull.es/xmlui/handle/915/7311
dc.description.abstractThe central pedagogical question about teaching philosophy has been formulated as: to teach history of philosophy or to teach "philosophizing"? The answer to this important question has supposed an alignment in one or another position from Kant and Hegel to the present, giving rise to a fundamental debate about the nature of teaching philosophy. The purpose of this Master’s Thesis is give account for such debate by analyzing the most recent positions and their impact on the current conception of teaching philosophy (and, therefore, on its practice). It also is addressed the origins of the debate and defends our own vision about it.en
dc.description.abstractLa cuestión pedagógica central acerca de la enseñanza de la filosofía ha sido formulada como: ¿enseñar historia de la filosofía o enseñar a “filosofar”? La respuesta a esta importante cuestión ha supuesto un alineamiento en una u otra posición desde Kant y Hegel al presente, dando lugar a un debate fundamental acerca de la naturaleza de la enseñanza de la filosofía. El objetivo de este Trabajo de Fin de Máster es dar cuenta de tal debate, analizando las posiciones más recientes y su repercusión en la concepción actual de la enseñanza de la filosofía (y, por tanto, en su práctica). Se atiende también a los orígenes del debate y se defiende una visión propia acerca del mismo.es
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoes
dc.rightsNo autorizo la publicación del documentoes_ES
dc.subjectFilosofía
dc.subjectEducación
dc.titleLa enseñanza de la filosofía: ¿Historia de la filosofía o filosofar?es_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record