Programación didáctica de Hostelería y Turismo: Módulo de Marketing Turístico.
Autor
Janssen Reyes, SilviaFecha
2018Resumen
This project is divided into three different parts as set out in the Master’s End Project
Elaboration guide.
First, refers to a reflexive analysis and critical evaluation from 2017– 2018 didactic
programme, which forms part of the Tourist Marketing module. For the first-year
course, educational levels Certificate of Higher Education and Certificate of Higher
education: Senior technician of project building. Studies which were carried out in I.E.S
La Candelaria Institution where my internship took place and from where all
information presented in this project has been taken thanks to the educational services
provided.
Second, includes the “Tourist Marketing” annual programme development; divided
into 7 units, which have been built on its curricular minimal contents, learning
outcomes, evaluation criteria, appraisal criteria and professional, personal and social
competencies.
Third, manifests the development of a working unit called “Interpretation of the
Decision Project of Consumer” project that was carried out while I was an intern student
in I.E.S La Candelaria El
TFM que se presenta se divide en tres grandes apartados:
Análisis reflexivo y valoración crítica de la programación didáctica del curso 2017-
2018 del módulo de “Marketing Turístico”, del ciclo formativo de grado superior de
Guía, Información y Asistencia Turística. Ciclo que se imparte en el Instituto Virgen de
la Candelaria y en el cual he llevado a cabo mis prácticas. Dicho análisis lo realicé
gracias a la información que el centro me ha proporcionado.
Programación didáctica anual del módulo de Marketing turístico, desarrollo de la
programación que consta de 7 Unidades de Trabajo.
Desarrollo de una Unidad de Trabajo “Interpretación del proceso de decisión del
consumidor”, la cual trabajé en clase, durante mi proceso de formación de prácticas en
el IES Virgen de la Candelaria.