Show simple item record

dc.contributor.advisorRiera Quintana, Concepción
dc.contributor.authorGómez Barranco, Cristinaes_ES
dc.date.accessioned2018-10-05T10:25:28Z
dc.date.available2018-10-05T10:25:28Z
dc.date.issued2018es_ES
dc.identifier.urihttp://riull.ull.es/xmlui/handle/915/10533
dc.description.abstractIt is a fact that the Information and Communication Technologies are present in all the different areas within the educative curriculum, thus, it is also necessary to be included in the Physical Education subject. Nevertheless, only a few researches analyse the available online resources for this area. Consequently, the current investigation has as main objective to analyse different educational portals focused on the Physical Education subject. For this purpose, we have made an exploratory and descriptive study of a qualitative nature. The data collection was made through an analysis protocol that takes into consideration the functional dimension, aesthetics and pedagogics aspects, as well as the identification data and a detailed description of the characteristics of each portal and its functioning. Finally, the obtained results reveal that the great majority of the chosen educational portals show a positive outcome in the analysed aspects.en
dc.description.abstractLa integración de las Tecnologías de la Información y la Comunicación en todas las áreas del currículo es una realidad, por lo que es una necesidad que se introduzcan en la asignatura de Educación Física. Sin embargo, pocos estudios analizan los recursos existentes en la web para este área, por lo que la presente investigación tiene como objetivo analizar una serie de portales educativos destinados a la asignatura de Educación Física. Para ello se ha llevado a cabo un estudio exploratorio y descriptivo de carácter cualitativo. La muestra ha estado compuesta por catorce portales educativos. La recogida de datos se realizó mediante un protocolo de análisis que contempla la dimensión funcional, la estética y la pedagógica, además de los datos de identificación y una descripción minuciosa de las características de cada portal y de su funcionamiento. Finalmente, los resultados obtenidos muestran que la mayoría de portales educativos seleccionados presentan una valoración positiva en los aspectos analizados.es
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoes
dc.rightsLicencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 Internacional)es_ES
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es_ESes_ES
dc.subjectEducación física
dc.subjectTecnologías de la información y la comunicación
dc.subjectRecursos didácticos
dc.titleAnálisis de portales educativos para el área de Educación Físicaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises_ES


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Licencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 Internacional)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Licencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 Internacional)