• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Information about the Respository
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
View Item 
  •   RIULL Home
  • Docencia
  • Trabajos de Fin de Máster
  • TFM Intervención y Mediación Familiar, Social y Comunitaria
  • View Item
  •   RIULL Home
  • Docencia
  • Trabajos de Fin de Máster
  • TFM Intervención y Mediación Familiar, Social y Comunitaria
  • View Item

Estudio sobre los factores influyentes en la satisfacción de las personas usuarias en los Servicios Sociales

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFM Intervención y Mediación Familiar, Social y Comunitaria
Complete registry
Show full item record
Author
Gutiérrez Rodríguez, Nauzet
Date
2018
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/10754
Abstract
The objective of this exploratory and descriptive study has been to know the areas under laying the level of satisfaction in users of Welfare Services, and create a questionnaire that included their perceptions of them. It was used a qualitative method, through discussion groups in 4 town halls in Tenerife (2 northern area, 2 southern area) with 21 participants in total. After the transcriptions of the contents in the interviews, the results hold that it´s important the professional figure, infrastructures conditions and the conditions of the benefits and quality of support provide by the professional. Consequently, this study elaborates a proporsal of a questionnaire with 26 items that include this elements.
 
El objetivo de este estudio exploratorio y descriptivo ha sido conocer aquellos ámbitos que influyen en el nivel de satisfacción de las personas usuarias de los Servicios Sociales y construir una propuesta de cuestionario que recoja la percepción de dichos usuarios. Para ello, se ha utilizado un método de orientación cualitativa, concretamente a través de grupos de discusión, los cuales se han llevado a cabo en 4 ayuntamientos diferentes de la Isla de Tenerife (dos de la zona norte y dos de la zona sur) sobre un total de 21 participantes usuarios/as de dicho servicio. Tras las transcripciones recogidas sobre los contenidos de las intervenciones de los/as participantes, los resultados apuntan a la figura del profesional, las infraestructuras del servicio y las condiciones de las prestaciones y calidad de apoyo prestado por el profesional como dimensiones importantes en la satisfacción de las personas participantes. Por último, se elaboró una propuesta de cuestionario de 26 ítems en el que se recogen propuestas de ítems que responden a los ámbitos mencionados anteriormente.
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00