• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Information about the Respository
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Experiencia de Gamificación mediada con TIC en el desarrollo de contenidos tradicionales canarios

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFM Formación del Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas
Complete registry
Show full item record
Author
Cesteros Martín, Jorge
Date
2018
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/10878
Abstract
The aim of this study of Master was to carry out an innovation experience, in a Secondary School with 25 students of 3rd ESO, by a gamification proposal mediated with Information and Communication Technology (TIC) for the development of Canarian contents in the subject of Physical Education. The assessment of the experience by the students was done through a focus group. In the analysis of the data, a deductive approach was used whereby a system of categories was specified. Finally, we conclude that the implementation of a gamified learning situation with TIC, produces an increase in the intrinsic motivation of the students; show the transfer power of the acquired knowledge to extracurricular context and it is an experience where students perceive an adequate integral development.
 
El objetivo del presente Trabajo Fin de Máster fue llevar a cabo una experiencia de innovación, en un Instituto de Enseñanza Secundaria Obligatoria con 25 estudiantes de 3º ESO, mediante una propuesta de gamificación mediada con Tecnología de la Información y la Comunicación (TIC) para el desarrollo de contenidos canarios en la asignatura de Educación Física. La valoración de la experiencia por parte del alumnado se realizó mediante un grupo focal. En el análisis de los datos se utilizó un planteamiento deductivo por el cual se concretó un sistema de categorías. Se concluyó que la implementación de una situación de aprendizaje gamificada mediada con TIC produce un aumento de la motivación intrínseca del alumnado; demuestra la potencia de transferencia de los conocimientos adquiridos al contexto real extraescolar; y es una experiencia donde el alumnado perciben un desarrollo integral adecuado.
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00