The use of ICT in EFL classes: What would be the ideal situation?
Author
Dumitrean, Ioana LorenaDate
2018Abstract
Information and communication technologies, broadly known as ITCs, have undergone
several changes to become the powerful tools that are today. Their impact on every area
and domain is undeniable, especially within the field of education regarding the teaching
and learning of English as a Foreign Language (EFL). The benefits of using such
technologies in Secondary schools as an improvement for the traditional skills in the
subject of English, as well as their drawbacks and impediments, are thoroughly discussed
in the following dissertation. The portrayal of how should be an ideal situation to work
with ICTs within an academic environment, particularly in English classes, is contrasted
with the real, not so idealistic circumstances. Furthermore, a practical case that took place
at a Secondary school with students of Bachillerato, is also explained in detail with the
purpose of observing students’ participation, motivation, and engagement with the subject
using the available ICTs. Las tecnologías de la información y la comunicación, ampliamente conocidas como TICs,
han sufrido varios cambios para convertirse en las poderosas herramientas que son hoy
en día. Su impacto en cada área y dominio es innegable, especialmente dentro del campo
de la educación en la enseñanza y el aprendizaje del inglés como Lengua Extranjera
(EFL). Los beneficios de usar estas tecnologías en los institutos de Educación Secundaria
como una mejora de las destrezas tradicionales conocidas en inglés, así como sus
inconvenientes e impedimentos, se discuten a fondo en el siguiente trabajo. La
representación de cómo debe ser una situación ideal para trabajar con las TICs dentro de
un entorno académico, concretamente en las clases de inglés, se contrasta con las
circunstancias reales, no tan idealistas. Asimismo, se explica en detalle un caso práctico
llevado a cabo en un instituto de Secundaria con estudiantes de Bachillerato, con el
propósito de observar la participación del alumnado, la motivación, y el compromiso con
la materia utilizando las TICs que había disponibles.