Applying Communication Theories toward Designing Compliance-Gaining Techniques in Customer Dissatisfaction
Date
2011Abstract
El propósito de este trabajo es aplicar tres teorías de la comunicación (la teoría de la argumentación,
la técnica Foot-in-the-Door y la técnica Door-in-the-Face) a la formulación de las quejas
que se comunican con eficacia a empleados de empresa y la compensación de producción para el
consumidor. Los autores demuestran que la queja no es un procedimiento casual, si las teorías dela
comunicación se aplican correctamente. Además, también se hace hincapié en la importancia de la
auto-eficacia, como un componente psicológico, para ilustrar la necesidad de que los demandantes
tengan suficiente y verdadera confianza en sí mismos a fin de llevar cada una de estas teorías a la
práctica. The purpose of this paper is to apply three communication theories (namely, Argumentation
Theory, the Foot-in-the-Door Technique, and the Door-in-the-Face Technique) to the formulation
of complaints that communicate effectively to company employees and yield compensation for the
consumer. What the authors demonstrate is that complaining is not a haphazard procedure if communication
theories are applied properly. In addition, also emphasized is the importance of self-effi cacy,
as a psychological component, to illustrate the necessity for complainers to have suffi cient and true
self-confi dence in order to carry out each of these theories in practice.