The Effect of Country Based Image in Accurance of Brand in Cultural Destinations
Autor
Kurgun, HulyaFecha
2010Resumen
Despite its location and historical and cultural attractions, Izmir has been unable to consistent-ly achieve its tourism goals, as evidenced by fluctuating numbers in tourism earnings and a small share of the international tourism market. This discrepancy might be attributed to Turkey’s image in the minds of world travelers, as well as to a low recognition of Izmir. The purpose of this study is twofold: (1) to identify visitors’ impressions that have been effective on their choice of Turkey as a vacation destination and (2) to determine whether there is a relationship between these impressions and their perceptions about Izmir. According to the study results there is a relationship between the variables related to partic-ipants choosing Turkey and their impressions about Izmir. A pesar de su situación geográfica y sus atracciones culturales e históricas, Izmir se ha visto constantemente imposibilitada para alcanzar sus objetivos turísticos, como se puede comprobar por las fluctuaciones en sus ingresos turísticos y por su pequeña cuota del mercado turístico internacional. Este discrepancia se puede atribuir a la imagen de Turquía en la mente de los viajeros internacionales, asi como al limitado reconocimiento de Izmir. El objetivo de este estudio es doble: (1) identificar las impre-siones de los visitantes que han sido efectivas en su elección de Izmir como destino vacacional y (2) determinar si hay una relación entre estas impresiones y las percepciones sobre Izmir. De acuerdo con los resultados del estudio, existe una relación entre las variables relacionadas con la selección de Turquía y las impresiones sobre Izmir.