Innovation networks on aeronautical Portuguese heritage. A collaborative destination marketing approach
Date
2020Abstract
Este estudio pretende desarrollar un producto turístico agregando valor a los recursos
aeronáuticos portugueses, contribuyendo al conocimiento existente al: i) explorar el patrimonio aeronáutico
como un destino de marketing colaborativo: la Ruta Aeronáutica Portuguesa (PAR); ii) Desarrollo del producto
turístico a través de redes de innovación. El PAR incorpora marketing de destino colaborativo y propone
un producto que podría calificar la herencia portuguesa. Nuestros hallazgos sugieren la oportunidad de
promocionar el país como una marca de destino aeronáutico, respaldada por una ruta de múltiples destinos.
El PAR también permite una valorización continua de los recursos y asegura la sostenibilidad al involucrar
la colaboración que alimenta un ciclo de innovación y refuerza su potencial de marketing This study is a proposed tourism product that adds value to Portuguese aeronautical resources,
contributing to existing knowledge by: i) exploring aeronautical heritage as collaborative destination
marketing: the Portuguese Aeronautical Route (PAR); ii) developing tourism products through innovation
networks. The PAR incorporates collaborative destination marketing and proposes a product designed to re‑
‑qualify Portuguese heritage. Our findings suggest that there is an opportunity to promote the country using
the brand of aeronautical heritage supported by a multi‑destination route. The PAR also enables constant
resource updating and ensures sustainability by involving collaboration that feeds an innovation cycle and
reinforces its marketing potential