• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Information about the Respository
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
View Item 
  •   RIULL Home
  • Docencia
  • Trabajos de Fin de Máster
  • TFM Estudios Pedagógicos Avanzados
  • View Item
  •   RIULL Home
  • Docencia
  • Trabajos de Fin de Máster
  • TFM Estudios Pedagógicos Avanzados
  • View Item

La educación intercultural a través de la legislación: un recorrido desde los años cuarenta

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFM Estudios Pedagógicos Avanzados
Complete registry
Show full item record
Author
Suárez Fernández, Rubén
Date
2021
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/22752
Abstract
El presente trabajo pone de relieve la importancia de valorar la diversidad cultural existente, especialmente dentro del marco educativo. En él se expone un estudio de tendencias que analiza tanto los avances como los retrocesos que han tenido lugar en los marcos legales en lo vinculante a la educación intercultural. El enfoque adoptado pese a centrarse en la normativa nacional tiene en cuenta de igual modo la legislación internacional y del ámbito europeo. Estas dos últimas, además de tener importantes repercusiones en la legislación nacional, permiten adoptar medidas de carácter global que se acercan en mayor medida a la consecución de nuevas construcciones socioculturales. Con el análisis que se plantea se pretende valorar la influencia que dichas leyes han tenido en la dinámica educativa, así como las futuras legislaciones que se podrían plantear de cara al logro de un currículum intercultural a la par que reflexivo.
 
This work highlights the importance of assessing the existing cultural diversity, especially within the educational framework. In it there is a study of trend that analyses both the advances and the setbacks that have taken place in the legal frameworks as regards intercultural education. The approach adopted despite focusing on national regulations considers both international and European legislation. These last two, in addition to have important repercussions on national legislation, allow the adoption of global measures that are closer to the achievement of new sociocultural constructions. The analysis that arises is intended to assess the influence that these laws have had on educational dynamics, as well as future laws that could be proposed to achieve an intercultural curriculum as well as reflective.
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00