• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Information about the Respository
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El alumnado inmigrante: educación intercultural/educación inclusiva

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFM Estudios Pedagógicos Avanzados
Complete registry
Show full item record
Author
Zamora López, Ester
Date
2021
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/22832
Abstract
Nos encontramos ante una sociedad cada vez más plural y diversa, una sociedad multicultural, que requiere de una nueva perspectiva de educación, una educación intercultural como enfoque educativo de carácter inclusivo. En España, en los últimos 40 años, se ha producido un elevado incremento en el número de personas extranjeras con estatus de residentes; este aumento del número de inmigrantes, se ha reflejado en la composición social del sistema educativo español. En este sentido, la presencia del alumnado extranjero en nuestro sistema educativo hace necesario que la oferta formativa deba ser mucho más rica en consonancia con la diversidad cultural del alumnado que integra las aulas, fomentándose el llevar a cabo una educación basada en la interculturalidad, valorando este plurilingüismo cultural como valor enriquecedor para la convivencia y que sea capaz de promover actitudes de tolerancia y respeto. Se trata pues, de desarrollar una educación intercultural, que atienda a la diversidad, considerándola como un enriquecimiento cultural y como respuesta a las necesidades de nuestra sociedad multicultural.
 
We are facing an increasingly plural and diverse society, a multicultural society, which requires a new perspective on education, an intercultural education, as an inclusive educational approach. In Spain, in the last 40 years, there has been a high increase in the number of foreign with resident status; this increase in the number of immigrants has been reflected in the social composition of the Spanish educational system. In this sense, the presence of foreign students in our educational system makes it necessary that the training offer must be much richer in line with the cultural diversity of the students that make up the classrooms, promoting the implementation of an education based on interculturality, valuing this cultural multilingualism as an enriching value for coexistence and that is capable of promoting attitudes of tolerance and respect. It is therefore about developing an intercultural education that caters for diversity, as a cultural enrichment and as a response to the needs of our multicultural society
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00