• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Information about the Respository
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Socialización infantil tras la pandemia

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFG. Maestro de Educación Infantil
Complete registry
Show full item record
Author
Yanes Durán, Adriana Belén; Alonso Pérez, Samuel David
Date
2022
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/28562
Abstract
Este Trabajo de Fin de Grado tiene como objetivo investigar sobre cómo ha afectado la socialización en los alumnos y alumnas del segundo ciclo de la etapa de Educación Infantil como consecuencia de la pandemia y el confinamiento. Tras indagar y recabar información sobre el concepto de socialización, habilidades sociales, tanto en general como para infantil, señalando de una forma más concreta las posibles dificultades de socialización que existen o pueden aparecer en Infantil. Elaboramos un proceso similar de búsqueda de información sobre la pandemia de La Covid, sus consecuencias en la infancia, cómo ha afectado a las escuelas y a la socialización infantil. Todos estos datos nos han permitido elaborar un formulario con las preguntas más esenciales que responden a nuestros objetivos específicos de investigación. Este formulario fue enviado a maestros y maestras de la etapa de segundo ciclo de Educación Infantil, además de dar la posibilidad de ser respondido por cualquier profesional relacionado con la etapa. Los resultados del formulario han indicado que existen habilidades que se han visto más afectadas tras la pandemia y confinamiento. A partir de las respuestas obtenidas hemos llegado a unas conclusiones sobre cuáles son aquellas habilidades más perjudicadas en el alumnado de esta etapa y acerca de la importancia que tiene el acto de la socialización.
 
This Final Degree Project aims to investigate how socialization has affected students in the second cycle of the Early Childhood Education stage as a result of the pandemic and confinement. After investigating and collecting information on the concept of socialization, social skills, both in general and for children, pointing out in a more concrete way the possible socialization difficulties that exist or may appear in Infantil. We developed a similar process of searching for information about Covid, its consequences on childhood, how it has affected schools and children's socialization. All this data has allowed us to elaborate a form with the most essential questions that respond to our specific research objectives. This form was sent to teachers of the second cycle stage of Early Childhood Education, in addition to giving the possibility of being answered by any professional related to the stage. The results of the form have indicated that there are skills that have been most affected by the pandemic and confinement. Based on the answers obtained, we have reached some conclusions about which skills are most impaired in students at this stage and about the importance of the act of socialization.
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00