Mostrar el registro sencillo del ítem
Design of CLIL situated cognition experiences for Primary School: ¿This is my kamishibai¿
dc.contributor.advisor | Bazo Martínez, Plácido Enrique | |
dc.contributor.author | Castilla Cano, Andrea Belén | |
dc.contributor.other | Máster Univer. Aprendizaje Integrado Contenidos Lengua Extranjera (inglés) | |
dc.date.accessioned | 2023-02-28T09:15:13Z | |
dc.date.available | 2023-02-28T09:15:13Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/32088 | |
dc.description.abstract | In this Master's Degree Thesis, I have conducted an innovation project that implemented a situated cognition approach on the CLIL context of elementary education. The main goal was to apply a series of modern and active methodologies that advocate for quality, realworld learning experiences with a view to the comprehensive development of our students. The project, called “This is my kamishibai”, was carried out in 1st, 2nd, 3rd and 4th grade at CEIP Montaña Roja, in El Médano, Tenerife, Spain. Following the bibliography collection and results of the project, one of the main conclusions of this thesis is that, not only are CLIL and situated cognition complementary approaches, but they are also an ideal fit for Spanish and Canarian educational frameworks and their respective aims for primary school. Keywords: situated cognition, CLIL, learning situation, PBL, kamishibai, primary education. | en |
dc.description.abstract | En este Trabajo de Fin de Grado se ha llevado a cabo un proyecto de innovación educativa que ha implementado el enfoque de cognición situada en el contexto CLIL de educación primaria. El objetivo principal ha sido adoptar una serie de metodologías modernas que abogan por experiencias de aprendizaje de calidad, con aplicaciones a la vida real y con miras al desarrollo integral de nuestro alumnado. El proyecto, denominado “This is my kamishibai”, se llevó a cabo en los cursos de 1º, 2º, 3º y 4º de primaria en el CEIP Montaña Roja, en El Médano, Tenerife, España. Tras la recolección de bibliografía y los resultados del proyecto, una de las conclusiones principales del trabajo es el hecho de que los enfoques de CLIL y cognición situada son, no solo complementarios, sino que además son planteamientos ideales para los marcos educativos español y canario, y sus respectivos fines para la etapa de primaria. Palabras clave: cognición situada, AICLE, situación de aprendizaje, ABP, kamishibai, educación primaria | es_ES |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | Licencia Creative Commons (Reconocimiento-No comercial-Sin obras derivadas 4.0 Internacional) | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es_ES | |
dc.title | Design of CLIL situated cognition experiences for Primary School: ¿This is my kamishibai¿ | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis |