• español
  • English
Universidad de La Laguna
  • Contact
    • Contact form
    • Phone numbers
    • riull@ull.es
  • Help and support
    • University Library
    • Information about the Respository
    • Document upload
    • Support to research
    • español
    • English
    • español
    • English
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Universidad de La Laguna

Browse

All of RIULLCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Estrategias educativas para el fortalecimiento de la motivación intrínseca y la superación personal en educación primaria

Thumbnail
View/Open
Export Citations
MendeleyRefworks
Share
Collections
  • TFG. Maestro de Educación Primaria
Complete registry
Show full item record
Author
Gutiérrez Dorta, Lorena
Date
2024
URI
http://riull.ull.es/xmlui/handle/915/37944
Abstract
En este documento se va a llevar a cabo un análisis teórico del concepto de motivación, atendiendo a múltiples líneas de investigación, las cuales ayudarán a entender mejor cómo los factores internos y externos pueden influir en el grado de motivación académica del alumnado. Asimismo, para conocer las intervenciones docentes que favorecen el desarrollo de la motivación intrínseca, creencias personales positivas y de la autodeterminación en el conjunto de estudiantes que presenten mayor nivel de desmotivación, se realizará una revisión teórica teniendo en cuenta su evolución histórica y teorías específicas que enriquezcan este proyecto. Para finalizar, se desarrollará la propuesta didáctica basada en la creación de talleres para fomentar adecuadamente las variantes personales que condicionan el nivel motivacional del alumnado y despertar su interés por el propio proceso de aprendizaje a través de la perseverancia y la superación personal a corto y largo plazo.
 
In this paper, a theoretical analysis of the concept of motivation will be carried out, taking into account multiple lines of research, which will help to better understand how internal and external factors can influence the degree of academic motivation of students. Furthermore, in order to know the teaching interventions that favour the development of intrinsic motivation, positive personal beliefs and self-determination in the group of students who present a higher level of demotivation, a theoretical review will be carried out, taking into account its historical evolution and specific theories that enrich this project. Finally, the didactic proposal based on the creation of workshops will be developed to adequately promote the personal variants that condition students' motivational level and to awaken their interest in their own learning process through perseverance and in short and long term self-improvement.
 
Web ULLTwitterFacebook
Universidad de La Laguna

Universidad de La Laguna

Pabellón de Gobierno, C/ Padre Herrera s/n. | 38200 | Apartado Postal: 456 | San Cristóbal de La Laguna, Santa Cruz de Tenerife - España | Teléfono: (+34) 922 31 90 00