A study on strategies for differentiation in the teaching of English as a foreign language
Fecha
2014Resumen
La diferenciación como práctica en el aula requiere que los profesores comprendan la naturaleza
de cada uno de los alumnos para conocer sus diferencias individuales. Este estudio
analiza las estrategias de diferenciación utilizadas por profesores de inglés en un instituto
de secundaria en sus aulas. La revisión de la literatura señala que no existe un método único
que garantice el desarrollo de cada alumno, pero puede ser más fácil si los profesores usan la
instrucción diferenciada. Los datos cualitativos fueron recogidos a través de observaciones de
aula y del autoinforme de cada profesor. Los resultados muestran que los profesores algunas
veces hacen uso de estrategias de diferenciación pero su viabilidad disminuye a causa del
tiempo y la consecuente carga de trabajo. Differentiation as a classroom practice requires teachers to understand the nature of each
one of the students to meet their individual differences. This study examines differentiation
strategies used by English teachers in a secondary school in their classrooms. The literature
review points out that there is no one method which guarantees every student’s development
but it can be easier if teachers use differentiated instruction. Qualitative data was collected
by means of classroom observations and the teachers’ self-report. Findings of this study show
that teachers sometimes make use of differentiation strategies, but its feasibility decreases
because of the time and workload involved.