Jolly Phonics: El giro en la enseñanza de la lengua inglesa en la Comunidad Canaria
Author
Holloway, Melinda AnnDate
2019Abstract
Jolly phonics a motivational, multisensory child-centered literacy teaching methodology that
provides a synthetic approach to literacy teaching by blending letters and their sounds when
learning word recognition. This project explores the possibility of implementing a reading a
pronunciation program for ESL in early years within the Canarian Autonomous Community,
using the globally renowned methodology and technique "Jolly Phonics". Recognized and
adopted by a multitude of countries all over the world as well as governments and
educational curricula, this technique can be the magic that helps transform many students
vision and their motivation towards learning English will be explored. Throughout this
project, light will be shed on the importance of initiating ESL (English as a Second
Language) in early years (pre-school) and why Jolly Phonics is the most practical way to
build a firm basis for English Language Learning. Jolly phonics, metodología multisensorial y motivacional de enseñanza de la alfabetización
centrada en el niño, proporciona un enfoque sintético a esta enseñanza mediante la
combinación de letras y sus sonidos para aprender a reconocer las distintas palabras. Este
proyecto explora la posibilidad de implementar un programa de pronunciación e iniciación a
la lectura de la lengua extranjera inglés en la etapa de Infantil dentro de la comunidad
autónoma de Canarias, mediante “Jolly Phonics”. Conocido y adoptado por una multitud de
países en todo el mundo veremos cómo esta técnica puede ser la magia que ayuda a
transformar la visión de muchos alumnos en cuanto a su motivación hacia el aprendizaje del
inglés. A lo largo del proyecto se hablará de la importancia de iniciar la enseñanza de la
lengua extranjera (inglés) en educación Infantil y por qué los Jolly Phonics es la técnica
adecuada para conseguir una base firme en esta lengua.